Jak si ztížit život a profitovat z toho

Možná si říkáte: “Co je to za hloupost?” Já to ale myslím opravdu vážně. Žijeme v době, kdy se vše ulehčuje, sladí a zpohodlňuje. Přitom však každý komfort znamená úpadek. Jak tvrdí Adam Raw  zakladatel raw workout komunity. V tomto článku vám popíši jak si přidávám do života překážky já a co z toho mám.

Chodím naboso

Říká se tomu barefoot a má to obrovské množství benefitů. Chození na boso vám zlepší vnímání povrchu, už nebudete moct chodit jako zombie, to by to potom pěkně bolelo, kdybyste bezmyšlenkovitě šlapali na každý kámen. Zlepší se vám klenba a držení těla. Aby člověk šel na boso musí aktivovat mnohem více svalů, které normálně zůstávají při chůzi v botách nevyužité. Především mluvím o svalech na nohou a břišních stabilizačních svalech. Bolí vás záda? Barefoot vás uvolní. Skrz chodidla jsou natažené šlachy, které jsou protáhlé do celého těla okolo páteře až k hlavě. Chůze na boso je pak něco jako dlouhá skvělá masáž. V neposlední řadě vám nohy dýchají, místo toho, aby se dusily v botě. Abych byl upřímný má to i nevýhody. Budete pomalejší a mít pěkně špinavé nožky.

Dřepím při všech možných příležitostech

 Dřep je základní odpočinková poloha člověka, kterou jsme bohužel zapomněli. Kvalitní dřepění je známkou skvělé mobility a ta nám pomůže ve cvičení. Proto dřepím na zastávce, při učení, střídám stoj a dřep. Při koukání na videa je možné dřepět také.

Ledová sprcha

Často jsem míval problémy s přetrénováním, musel jsem čekat až se mi zregenerují svaly. A pak jsem vyzkoušel jednoduchou věc. Ledová sprcha. Brrr. Jděte do sprchy, otočte kohoutek doprava na tu nejstudenější, pusťte silný proud a bez čekání do toho. Nepříjemné? Ano. Funguje to. Ano, skvěle! Zkrátí to regenerační dobu klidně na polovinu. Navíc se vám zlepší imunita. Plus bonus – studená voda vám nedojde. Jak začít? Stačí 5s na konci normální sprchy a postupně se dostanete k tomu, že se osprchujete jen studenou a to i s mýdlem. Naučíte se tak udělat, bez větších potíží něco, co vám není zas tak příjemné a to můžete využít dále v životě.  Navíc ten pocit na konci když vylezete a hřeje vás celé tělo je k nezaplacení.

Máte žízeň?

Pijte vodu, jen vodu! Když si uvědomíme proč ji pijeme, není důvod si vodu nějak sladit, nebo bublinkovat. Čistá voda mnohem lépe hydratuje. Navíc je téměř všude dostupná, takže nemusíme řešit nějaké vybírání, když jste na návštěvě.

Tohle jsou úpravy mého života, které se snažím plnit. Samozřejmě je neplním stále, ale snažím se.

Teď ještě zmíním pár tipů, co dělají moji kamarádi. Michal chodí ze schodů pozadu, Grufi sedí u WOT ve dřepu, a David vstává na první budík, který si dá dál od postele a hned začíná cvičit.

Když jsem chtěl začít psát tenhle článek, tak mi kluci doporučili 101 rad jak trénovat přes celý den. Jsou to skvělé tipy tak si je pročtěte taky a něco vyzkoušejte. 

Určitě nám napište, jestli jste něco z těchto rad zařadili do svého života a jak vám to hodně to pomohlo.

Adam Ferencz

Parkour se považuje za nejkomplexnější pohyb pro lidské tělo a to je dobře. Přijďte si ho k nám vyzkoušet na workshopu.

Podívejte se, kde se budou konat další workshopy:

 

 

Komentáře